De uitslag…

Ja, hier moet natuurlijk even kort voor het slapen gaan over nagepraat worden…

La la land werd uitgeroepen tot winnaar beste film, maar door een productiefout was de verkeerde envelop meegegeven en – tot ieders verrassing – Moonlight bleek de daadwerkelijke winnaar.

Ik vind dat stiekem wel fijn. Op beide films was het een en ander aan te merken, maar – na een tweede keer kijken – ik vond  Moonlight toch een betere film. En laten we niet vergeten dat een film over een zwarte homo heeft gewonnen, dat is toch ook een big deal. 

Wat mijn voorspellingen betreft; 15 van de 24 goed is een vrij belabberd resultaat. Denzel was een gok, net als Kubo, dus ik wist dat die mis konden gaan. La la land die niet beste film won had niemand verwacht. Kostuum, make-up en de twee geluidsprijzen zijn altijd mijn achilleshiel. Ik kan het lage aantal dus wel verklaren, maar schaam me toch.

Daarentegen had ik wel 100% bij de korte films, ook een keer leuk.

Nu ga ik slapen. Kijken of ik het einde van vanavond gedroomd heb. 

Plaats een reactie